

Polygonia
een digitale wereld vol verwondering, creativiteit en technologie
Technologie gestuurd leren met hart en hoofd
Polygonia is een virtuele wereld waar kinderen kunnen verkennen en leren door middel van interactieve elementen. In Polygonia speelt technologie een centrale rol, juist omdat het een digitale en virtuele wereld van techniek is. Deze virtuele ontdekkingswereld biedt niet alleen rijke STEAMER-content, maar fungeert ook zelfstandig als inspiratiebron voor technologie.
​
Door vroegtijdig kennis te maken met wat je kunt maken met 3D-ontwerp- en modelleringssoftware zoals Blender, én met programmeren en scripten in een veelzijdige game-engine zoals Unity, ontwikkel je kritisch denken, ontwerpvaardigheden en een interesse in technische vakken.
​
En door je virtueel te bewegen tussen 3D-modellen, kun je worden geïnspireerd om ruimtelijke modellen na te tekenen en zelfs nieuwe te creëren. Wanneer je je eigen 3D-modellen en -composities maakt, raak je meer betrokken bij het leerproces. 3D-software verander je van ontdekker van technology in een maker van technologie.
Zo cultiveer je met Polygonia ervaringsgericht leren, waardoor je technologie gaat creëren in plaats van alleen te beleven. Dit mag je ook technologie gestuurd leren noemen maar dan op een ander level.
​
Met technologie gestuurd leren, zoals in Polygonia, ontwikkelen kinderen niet alleen technische vaardigheden, maar ook zelfvertrouwen en een breed scala aan competenties. Deze vaardigheden kunnen leiden tot interesse in toekomstige carrièrepaden zoals mediavormgever, softwareontwikkelaar, gameontwerper of 3D-artist.
​
Polygonia is het bewijs dat technologie gestuurd leren werkt. Het leren coderen gaat namelijk verder dan alleen het schrijven van code; het omvat ook het begrijpen van de onderliggende principes en logica. Bovendien biedt Polygonia artistieke studenten de inspiratie om hun creativiteit tot leven te brengen in 3D. Zo kunnen ze hun artistieke en technische talenten combineren. Ongeacht welk pad ze kiezen, enige ervaring in creativiteit en computer science zal altijd van pas komen. Polygonia is het resultaat van deze krachtige combinatie en dit goede voorbeeld doet volgen.

Engels als voertaal
Taalondersteuning speelt een cruciale rol bij het begrijpen en succesvol overdragen van kennis.
Omdat digitale beroepen en vaardigheden vragen om beheersing van de Engelse taal, is de voertaal in Polygonia Engels. Je hoeft echt geen Engels te kennen om direct met Polygonia aan de slag te gaan. Wel maak je op een laagdrempelige en natuurlijke manier kennis met deze taal.

Effectief en toegankelijk
Polygonia is ontworpen om toegankelijk te zijn, zowel in aanpak als in beschikbaarheid en kosten (nihil) van leermiddelen en extra materialen.
Omdat je in Polygonia een grote hoeveelheid digitale leermiddelen en content tot je beschikking hebt, kun je direct aan de slag met je lessen en onderwijs. Je hebt geen specifieke kennis of procedures nodig om het te installeren, wat het gebruiksgemak verhoogt en kosten bespaart.
​
Elk project in Polygonia moedigt verkenning en aanpassing aan, en stimuleert leerlingen om hun eigen ideeën en nieuwsgierigheid na te streven. Dit maakt Polygonia een waardevolle aanvulling op traditionele leermiddelen.
De grote hoeveelheid STEAMER-content en leermiddelen kan op veel verschillende manieren worden toegepast, waardoor het onderwijs niet alleen interessant maar ook leuk en effectief wordt.

Polygonia onderscheidt zich met een wereld aan boeiende en educatieve activiteiten.
In de belevingswereld Polygonia interacteer je met je omgeving en via objecten. Hierdoor ontstaan er unieke edutainment mogelijkheden. Spelers van alle leefstijden kunnen zo zelfstandig kennis verwerven en deze relateren aan bestaande kennis.
Lees. Download. Ontdek.
De handleiding Starten met Polygonia bereidt je voor op een spannende en inspirerende reis. Met een paar eenvoudige stappen land je in een steeds weer veranderend leerlandschap vol kleur, uitdaging en ontdekking.